Logo Minters

Kwaliteitsontwikkeling

Minters levert maatschappelijke dienstverlening op het gewenste kwaliteitsniveau, speelt adequaat in op de ontwikkelingen in de markt en zorgt voor transparantie en efficiëntie.

Minters heeft bewust gekozen voor het kwaliteitsmanagementsysteem, waarbij het cliëntenperspectief centraal staat. Cliënttevredenheidsonderzoek is dan ook een van de onderdelen van dit kwaliteitssysteem.

Daarnaast hebben we in 2013 de zelfredzaamheidsmatrix ingevoerd. De resultaten zijn een belangrijke pijler voor ons kwaliteitsbeleid (effectmeting). In deze matrix zien we een gemiddelde groei van een 5 (beperkt zelfredzaam) bij aanvang naar een 7 (voldoende zelfredzaam) bij afsluiting van de hulpverlening.

Minters ondersteunt civil society

De ‘civil society’ is een van de uitgangspunten van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Het is een maatschappij, waaraan iedere burger actief deelneemt. Minters ziet als hulpverleningsorganisatie een rol voor zichzelf weggelegd bij het ontwikkelen van de ‘civil society’, waarbij mensen in probleemsituaties enerzijds worden ondersteund om hun zelfredzaamheid zo lang mogelijk te behouden en anderzijds de omgeving wordt gestimuleerd tot betrokkenheid bij en respect voor elkaar.

Door onze systeemgerichte aanpak leren we mensen die dat steuntje in de rug nodig hebben te leven in en deel te nemen aan deze maatschappij. Daarnaast helpt Minters verbindingen leggen, stroomlijnen en mensen motiveren bij het bieden van informele zorg. Dat betekent dat we – samen met onze ketenpartners – gerichte programma’s gaan ontwikkelen voor mantelzorgers, vrijwilligers en buurtbewoners.

Wat is outreachend werken?

We gaan 'eropaf'

Outreachend werken komt van ‘Assertive outreach’. Andere benamingen zijn ‘achter de voordeur’, ‘eropaf’ en ‘bemoeizorg’. Door deze werkwijze komen we in contact met mensen met complexe problemen die moeilijk te bereiken zijn door de reguliere hulpverlening: zorgmijders en zorgmissers. Zij hebben op dat moment geen hulp óf omdat ze die niet willen óf omdat ze zich niet realiseren dat er hulp nodig is.

Marieke de Jong - Gezinsspecialist op school

Minters-medewerker in de spotlight

Naam: Marieke de Jong

Functie: Gezinsspecialist op school

Ik vind het een enorme uitdaging om de schakel te zijn tussen het kind, de ouders en de school. Samen kijken hoe een kind zich zo sterk mogelijk kan ontwikkelen. Dat een ouder bij een laatste gesprek aangeeft dat het kind beter in zijn vel zit, hij zelf positiever opvoedt en dat deze positieve benadering ook op school is doorgetrokken: dat is heel mooi om te horen.”

Minters-gerelateerde websites

Minters
Burgemeester Van Lierplein 51
3134 ZB Vlaardingen

T 010 435 10 22
E info@minters.nl

© 2019 Minters, dienstverleners in welzijn|E-colofon